Detta var vår planerade arbetsgång för omgång 2, Ansträngning:
- Tillfälle 1: Inläsningstid (2h på egen hand)
- Tillfälle 2: Kollegiala samtal utifrån kapitel 3
- Tillfälle 3: Kollegiala samtal utifrån genomförda uppgifter i elevgrupp
Här hittar ni vår planering och presentationsunderlag för det kollegiala arbetet med kapitel 3 Ansträngning:
Studiecirkel utmanande undervisning omg 2 arbetsgång
Presentation 1 omg 2 utmanande undervisning
Presentation 2 omg 2 utmanande undervisning
Framgångsfaktorer:
- Upplägget att läsa-samtala-genomför-samtala
- Generös lästid
- Kollegiala samtal i tvärgrupper
- Att man fick tid att planera uppgiften som skulle genomföras tillsammans med andra och att det fanns tid avsatt till detta arbete under tillfälle 2
- Att på något sätt dokumentera och visa gruppen vad man arbetat med då det kunde bli väldigt olika resultat i olika årskurser
Motgångsfaktorer:
- Svårare att planera och genomföra uppgifter när kollegor i samma klass inte är i samma grupp
- Att få eleverna att förstå skillnaden mellan förhållningssätt och regler
/Linda, Annette och Valla
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar