måndag 19 juni 2017

Det började med en tanke...

I slutet av höstterminen kom jag med förslaget att vi förstelärare på Näsby skola skulle samla vårt skolutvecklingsarbete på en blogg. När vårterminen startade hade jag skapat bloggen och vi började så smått att fylla den med innehåll.

Det har varit ett roligt och utmanande arbetssätt där arbetet både dokumenteras för oss som deltar samtidigt som det ger andra möjlighet att ta del av det vi gör. Vi har fått mycket positiv respons. Tusen tack! Det har gjort att arbetet känts extra meningsfullt.

Mycket spännande händer på Näsby skola under kommande läsår. Tvålärarsystem införs, uppdragen renodlas och utvecklingsarbetet fortsätter... Det kommer att bli ett spännande läsår, det är jag övertygad om.

För min del bär det nu av mot nya utmaningar, men jag hoppas kunna fortsätta följa skolans arbete här på bloggen och på sociala medier. Näsby skola alltså. Det är verkligen en skola att växa i.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar